Dumitru Hurubă: Ion Minulescu, un poet simbolist între imagini și cântec discret. Revenind, fac menţiunea, nu neapărat exclusiv din punctul meu de vedere că, indiferent ce s-ar spune despre autorul celebrelor „Romanţe”, el va rămâne în loja de onoare a simbolismului românesc începând cu finalul de secol XIX... (fragment, continuarea pe acest blog)

DUMITRU HURUBĂ
Să ne mai (re)amintim de…
                 ION MINULESCU
În a sa Istoria literaturii…, G. Călinescu pare uşor nehotărât în privinţa plasării lui Ion Minulescu între antemergătorii simbolismului românesc, deşi acestuia îi stau chezăşie imbatabilă cei 4 ani petrecuţi la Paris şi contactele sale nemijlocite cu poeţii simbolişti francezi. El se şi justifică parcă, scriind: „Explicaţia ce s-a dat (de către cine?!, DH) este că numai întâmplător şi uneori aparent simbolistă, poezia lui Minulescu este declamatorie, elocventă şi de-o sonoritate de fanfară, că deci prin aceste cusururi s-a popularizat, abdicând de la expresia emoţiilor adânci.” (G. Călinescu, ...